28.1.11

Investigació sobre el mercat infantil. Consum i felicitat

La recent investigació sobre el mercat infantil a Catalunya patrocinada per la Generalitat, en la que hi ha participat ESADE, Associacions de Pares i Fabricants, ha arribat a les següents conclusions:

Els fillets d´avui 
gestionen la seva imatge com una marca. 

demanen sortir del cercle. Volen atenció dels pares, no objectes. 

Són grans negociadors

Individualistes

Impacients

Sobreprotegits

Creixen a gran velocitat

Tenen una gran confiança en sí mateixos

Creuen que el món comença i s´acaba amb ells. 

Tot i que  l´objectiu de l´estudi no és tant ajudar les famílies com mostrar camins als fabricants, resulten sorprenents les conclusions. Els fillets volen sortir del cercle del consum. quins nous productes podem fabricar per ajudar-lis?

Així i tot, la descripció del perfil dels fillets actuals dóna al clau, com quan s´afirma que CREUEN QUE EL MÓN COMENÇA I S´ACABA AMB ELLS, un tret característic del món postmodern, com ja va avisar Ortega i Gasset els anys 30 a La rebelión de las masas

Las nuevas generaciones se disponen a tomar el mando del mundo como si el mundo fuese un paraíso sin huellas antiguas, sin problemas tradicionales y complejos.

Agraesc a na Cèlia Riba, assessora del CEP de Palma, l´enviament de l´enllaç del vídeo.


3 comentaris:

Carme Barba ha dit...

Caldria especificar que parlem del primer món i de certes classes socials i encara no tots. Mireu aquestes fotos
http://www.elpais.com/fotogaleria/habitacion/suenos/elpgal/20110101elpepusoc_1/Zes/16

El centaure ha dit...

Carme, quines fotos més impressionants!. Pobres fillets rics, tan plens de res. Moltes gràcies per enviar-les!

Nuria ha dit...

No m'he mirat la recerca però el que dius al bloc m'ha sonat propi del desenvolupament psicològic d'un infant, no un resultat de l'educació.
Altra cosa que les marques i la indústria se n'aprofitin d'això, de les emocions dels adults (l'amor pels infants) i del consumisme (al meu parer, efecte d'una violència estructural).